emmelie.reismee.nl

Eerste dagen in Hamburg

Hallo allemaal,


Afgelopen zaterdag ben ik in Hamburg aangekomen na een lange reis. Ik zou er om halfacht moeten zijn, maar onderweg gingen een paar dingen mis en uiteindelijk was ik er halfelf.


Ik verblijf drie weken bij een gastgezin in een rustige straat vlakbij een park en ongeveer twee stations van school verwijderd. In het gastgezin is er ook een student uit Italie en uit Frankrijk.


´Zondag ben ik naar Kiel geweest samen met nog 4 andere studenten. Het was de bedoeling dat we naar het schauspielhaus gingen, maar dat konden we niet vinden, dus we hebben alleen rondgelopen.


Er zijn hier veel excursies om te doen door de weeks. Bijvoorbeeld een bierbrouwerij bezoeken en in de weekends kun je op excursie een andere stad bezoeken.


Gisteren was de introductieles. Iedereen moest een Duitse toets maken om zijn of haar niveau tebepalen. Ik ben ingedeeld op C2 niveau. Spreken en luisteren is niet heel moeilijk, maar sommige dingen van grammatica heb ik nooit geleerd op school, dus dat is nog wat moeiljk.


Deze week is er een grote groep nieuwe studenten gekomen, veel uit Zwitserland en heel veel uit Brazilie. Gisterochtend lieten de mensen van school ons de stad zien en ze legden dingen uit over treintijden en kaartjes kopen. Tijdens die wandeling heb ik ook twee meisjes ontmoet. Saori uit Japan en Seobin uit Korea. Waarschijnlijk ga ik zondag met Seobin mee naar de Koreaanse kerk.


Bij mijn gastgezin mag ik geen internet gebruiken, want iemand had ooit iets verkeerd gedaan en toen moest die vrouw 400 euro betalen, dus nu mag niemand meer internet gebruiken. Daarom moet ik het op school doen of in een internetcafe. Ik ben nu op school want ik dacht dat ik s ochtends les had, maar dat is vanmiddag pas om 14.45 Ik heb nu dus veel tijd om dit te schrijven.


De school is gelegen in een groot gebouw, waar ook andere organisaties zitten, zoals unicef. Het is dicht bij de bushalte en het treinstation, De tweede verdieping is bestemd voor de school en op de 3e verdieping is er een cafetaria en een dakterras voor de pauzes. De klassen zijn klein, ongeveer 5-12 leerlingen. Mijn klas is best groot met 14 leerlingen. ik heb nog geen studenten ontmoet die ook uit Nederland komen of uit Belgie, maar elke week gaan er studenten weg en komen er nieuwe studenten, dus misschien later.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!